Wednesday 22 April 2015

Penyelesaian Untuk Hilangkan Sengsara Anak Kecil - Sembelit

Assalamualaikum WBT

Anak sulung saya, Layla Breanna (saya panggil Bree), masa umurnya 2 - 3 tahun (2012-2013)mengalami sembelit yang agak kronik. Tiap-tiap kali nak membuang memang akan menangis. Dan setiap kali dia nak membuang saya pun turut nangis sebab tengok dia dalam kesakitan. Sampai penah urut-urut perut dia dan punggung dia untuk bagi 'senang keluar'... Mak mana la yang sanggup tengok anak dia dalam kesakitan ye dak.... Saya penah beli ubat cecair (dlm tiub) untuk dipicit masuk dalam lubang punggungnya, tujuan untuk bagi senang keluar. Mmg keluar tapi kata pharmacist yang jual tu, ubat tu pun tak berapa bagus sebenarnya sbb fungsi dia hanya kat laluan lubang punggung tu je... Maknanya masalah sembelit tetap tak selesai.... Bree pun tiap kali nampak mak dia pegang ubat tu dia mesti lagi kuat nangis, tak tau lah mungkin sebab tak selesa or sakit sebab kena picit kat lubang punggung kan.....

Bree ni pulak dari kecik memang jenis yang susah nak makan ubat... So saya kena fikir cara macammana lah nak

bagi dia hilang sembelit ni... Kak Ngah saya ada nasihat suruh pekatkan bancuhan susu untuk Bree. Saya ikut n nampak ada gak perubahan sikit...

Then saya terperasan kat Facebook, ada advertisement pasal MealShakes by Shaklee boleh hilangkan sembelit anak-anak.... Saya pun check harga.. Dalam hati terdetik, uisssshhh leh tahan gak harga dia. Sebab gaji saya tak banyak mana... Tapi pikir dalam-dalam lagi, aku kerja cari duit untuk anak-anak.... Saya tak sanggup tengok Bree menangis everytime she wants to poopoo.... Then tgk advertisement tu kata MealShakes ni pun sesuai untuk anak-anak yg ada asthma, yg selalu demam selsema, yg kurang selera makan... Hmmm macam semua ada kat Bree je ni.... I will give a try lah...

Dengan izin Allah, ikhtiar saya menjadi... My nightmare of witnessing Bree nangis setiap kali dia nak poopoo dah takde lagi... Sembelit dia memang terus hilang.... I am a happy Mak! Bonus point, Bree dah terus jarang demam selsema. Kalau tak dulu boleh dikatakan tiap-tiap bulan dia akan demam dan hidung dia memang sentiasa berhingus.. Tengok, tak sia-sia saya melabur sikit untuk beli supplement untuk Bree n dapat jimat bil klinik Bree yg dulu tiap-tiap bulan kena pi untuk ambil nebulizer n ubat selsema...

Sejak dari tu (Mac 2014), sampai hari ni tak pernah putus bekalan MealShakes kat rumah saya. Saya akan bagi 2x sehari. Pagi n malam. Cuma campur 1 sudu dlm susu dia... Dia pun memang suka, "Sedap susu mak bancuh..." katanya....

MealShakes ni harganya cuma RM120.00. Leh tahan dlm 1-2bulan... Sangat-sangat berbaloi utk anak-anak kita... Yg penting anak-anak sihat, makbapak hepi sentiasa....


Untuk memudahkan urusan, sila klik link di bawah untuk membuat pembelian anda.....
https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=307ff87c3d21fb547787c584c5c9e957

0 comments:

Post a Comment