Tuesday 19 May 2015

Pengalaman Berpantang Yang Paling Seronok & Yang Terindah

Assalamualaikum...

Malam ni saya nak share pasal pengalaman saya sendiri berpantang makan set Shaklee...

Rasa terdetik n teringin nak cuba set berpantang Shaklee sbb terpesona terkesima teruja n macam2 lagi ter bila dok baca on FB pasal set berpantang ni... Tgk2 plak ada kawan masa zaman matrik dulu pun dok jual so senang la nak bersoal jawab. Takdela nak rasa segan sgt...

Masa pantang anak sulung tahun 2010, saya makan set HPA. Bukan la.nak.memburukkan HPA cuma saya terasa sgt bezanya... Biasa la org dlm pantang x cukup tido jaga anak yg setiap sejam ke 2jam mesti nk kena bgn bg susu... I bagi susu badan sepenuhnya ye masa dlm pantang... Alhamdulillah Allah bg saya nikmat kot tu.... So bila asuik x cukup tido n x cukup rest, badan mmg terasa lemau n lembik, x larat je... Rambut jgn ckp laaaa..... Mmg tahap scary tgk rambut luruh. Bila tnya org, depa kata NORMAL la tu dlm pantang mmg rambut byk gugur... Saya dh mula la gelabah waktu tu. Ye la, dah la mmg jenis rambut sikit, asyik dok luruh je riso gak jd botak nnt kang... Nak ke jamban pun punya la takut ye la sbb seriau pasal jahitan... Kalo x silap 4-5 hari kot puasa ke jamban sampai makcik urut tu marah n sengaja dia urutkan kat perut belah kiri kot supaya ada rasa nak membuang... But B4 tat one of my close frens ada sajes suro mkn ubt apa tah namanya beli kat farmasi utk lembutkan stool supaya xde la riso jahitan tu terbukak... issshhh tp tetap rasa xbestlah...

Setelah nekad n rasanya semua soalan telah dijawab dgn jayanya oleh kawan saya yg bernama Jannatul Fadilah a.k.a Janet tu, sy mintak tlg Yong saya depositkan 300lbih kat Janet.... Masa transfer tu 18.5.2013. Esok pagi nya 19.5.2013 lebih kurang pkl 2.10am sy dh selamat beranakkan Qhalief Mikael... Hari yang sama gak saya kluar ward, tp petang lah... Sampai2 umah tgk2 set berpantang Shaklee yg sy order dh ada kat umah... siap ada free shaker lagi.... Yg sy order ikut nasihat Janet n ikt bajet saya ialah Vitamin B-Complex, Vitalea, Zinc, Chewable Vitamin C (sbb masa tu Sustained-Release Vita C was out of stock 1 Malaysia) n finally ESP. Esoknya sy terus makan dgn cara yg Janet ajar... Sbb dlm pantangkan, saya minum ESP + Milo suam. Xberapa suka rasa dia tp ku telan jugaklah sbb nk dpt efek mcm dok baca kat blog org.n FB org....

Hasil yg sy rasa n dpt drpd berpantang ngan set Shaklee ni susu bdn sy betul2 byk n yg plg pak bezanya kepekatan susu tu banding dgn masa nyusu anak sulong. Thru my readings, susu yg pekat baby akan cepat kenyang n tak meragam. N mmg btol lah, Kael ni senang je bg susu, then tido. Cukup jam sy bgnkan dia bg susu then tido je...
Antara lagi yg ketara rambut ibarat x gugur. Sgt2 beza masa dlm pantang yg dulu... Lega betoi rasa. Hari kedua berurut, mak bidan  tu tnya "hang makan apa? Dh kecut elok dh ni...." I think she was referring to d rahim la kot..... Then hari ke4 ke hari ke5 Jururawat Masyarakat dari KK Taiping dtg cek tgk jahitan n dia pun amazed cakap luka dh kering elok. Cuma yg kurang bestnya dia siap pggil sorang lg JM suro tgk sbb kunun2 mcm kagum la.... Tapi I le tensi... huhuhu.... Tp masa tu x terpikir lagi semua tu jd pasai mkn Shaklee... Then bila dok baring2 n pikir2 blk baru la terasa ye kot pasai Shaklee...

Antara yg sgt best lg ialah sblm mengandung berat saya 53kg. The last day sblm beranak 63.5kg... Hari ke30 berpantang kan ke kena bwk anak p cucuk n misi pun  ek maknya jgk kan..... Punya la rasa seronok sbb timbang2 berat dh jadi 53.5kg! Wow! Belum abis pantang lagi ni..... Hehehehe..... I was a happy lady!

Badan xkan rasa lemau n letih kalo mkn set bpantang Shaklee. Mmg x rasa mcm dlm panta g. Padahal sama gak, x cukup tido, x cukup mkn.... Tapi energetic je.
Org yg dtg melawat pun tegur kata saya x mcm dlm pantang.... Ahax!

Mmg saya syorkan sgt2 la sapa2 yg bakal melahirkan anak nnt berpantangla dgn makan set Shaklee.... In syaa Allah mesti x menyesal.... sbb sejak dari 19.5.2013 sampai harini sy x lekang ngan supplement Shaklee...

ni le baby Shaklee... sejak dlm pantang smpai
sekarang dia masih consume Shaklee...

0 comments:

Post a Comment