Saturday 25 November 2017

Tujuan Asal Join Shaklee Pasal Nak Beli Harga Ahli

Sejarahnya, dah mula makan supplement Shaklee masa di bangku sekolah dan di zaman matrik lagi. Tapi masa tu makan, sebab bapak suro makan, I makan je lah.... Takdelah titik beratkan sangat lagi pasal penjagaan kesihatan ni....

Tapi mula balik makan Shaklee tahun 2013, beli Set Berpantang. Tapi tak full set. Masa tu MakBreeKael beli ESP, Vitalea, Zinc n Chewable Vitamin C (sebab Sustained Release Vitamin C takde stok di seluruh Malaysia). Makan punya makan, tetiba dapat rasa beza sangat-sangat dibandingkan masa berpantang anak sulong dulu. Masa berpantang tahun 2010, I makan set brand HPA. Bukan nak memburukkan brand HPA tapi cuma nak berkongsi memang terasa bezanya dari segi penghasilan susu dan stamina badan. 


Dah habis waktu berpantang, dok consume lagi Shaklee. Beli dari kawan-kawan. Disebabkan jiwa penyayang (ahaaaxxx) dan sentiasa ingin support bisnes kawan yang sedia ada ni, I akan beli dari kawan-kawan yang berbeza sebab nak bagi depa merasa rezeki masing-masing. Tapiiii..... sampailah dah terlampau kerap membeli, I terasa, eh kalau join je ahli, mesti dapat jimat sikit kot kan.....




MULA DAFTAR SEBAGAI AHLI SHAKLEE
Image result for shaklee independent distributor
29 Januari 2014 merupakan tarikh keramat, bila mana MakBreeKael mula decide nak join Shaklee. Tujuan asal?? Sebab nak jimat... Nak beli produk Shaklee pada harga yang lebih rendah. Rupanya bila dah join baru tau, laaaaa... boleh jimat dalam 15-30%!! Banyak gak tu.... Masa tu tak peduli langsung pasal UV (point) ke, bonus ke, apa ke... Janji nak dapatkan produk Shaklee pada harga murah dari selalu... YEAYYY!!!



MACAM MANA BOLEH TERJEBAK SERIUS MENJUAL SHAKLEE

Image result for produk shaklee

Kebetulan masa bulan Februari 2014, ada promo BELI 6 ESP - PERCUMA 1 TONG ESP. So, MakBreeKael saja-saja kongsi pengalaman pasal ESP kat Facebook. Kongsi gitu-gitu aje... Cerita benda betul. Apa yang I rasa sejak konsisten minum ESP dalam pantang dan masa lepas pantang. Ceritaaaaaa je... 

Cerita punya cerita tiba-tiba ramai pulak yang berminat nak cuba. Bila depa berminat nak mencuba, I pun jual je lah. Jual punya jual, tup-tup bonus pertama yang I terima daripada Shaklee masa tu mencecah RM700++!

Ateerrrrrr, bila dah start merasa bonus macam tu, apa lagi... MakBreeKael terus-terusan la menjual Shaklee sampai lah ke hari ini. Tambah-tambah bila tau, rupanya hanya dengan bercerita n berkongsi pengalaman di FB je, I mampu ada pendapatan sampingan dengan Shaklee.

Oh satu lagi yang membuatkan kenapa I serius nak ramai-ramai orang makan Shaklee sebab, I ni staff Kementerian Kesihatan Malaysia. Terdedah dengan pemandangan orang yang sakit. Sedih tau tengok orang yang muda-muda, budak-budak kecik, yang dah didiagnos dengan macam-macam penyakit. Jadinya, lagi kencang lah MakBreeKael berkongsi itu ini di FB pasal produk Shaklee... Dengan harapan, apa yang I kongsi tu tak banyak, sikit dapat meringankan sakit yang diorang atau keluarga diorang alami. 



Itulah sejarahnya macam mana MakBreeKael boleh terjebak menjual Shaklee.. Tujuan asal hanya sebab nak beli produk pada harga yang murah. Alih-alih, terus menjual dan menjual sehingga kini MakBreeKael telah menjadi salah seorang Leader di dalam Shaklee. 
Tolong doakan kejayaan I dalam bisnes ni ya. 

Kalau korang pun nak dapatkan produk Shaklee pada harga murah pun boleh aiihhh.... Join ahli n dah boleh beli dengan harga yang murah. Jom klik je wassap link kat bawah ni. 




+Balqisy Baklee a.k.a MakBreeKael




1 comments: