Monday 23 July 2018

CoQ-Trol Plus untuk Kesihatan Jantung

Sedih, tapi BENAR..... Zaman sekarang pesakit jantung bukan hanya ada di kalangan orang yang berumur, tapi percayalah yang masih muda remaja pun telah didiagnos dengan penyakit jantung. Boleh rujuk artikel REMAJA SAKIT JANTUNG... Ini bukan rekaan, tapi kebenaran.... 

Bagi pesakit itu sendiri, jangan sesekali skip makan ubat yang telah para doktor sarankan. Tetapi, para doktor juga akan mencadang untuk makan secara sihat, termasuk juga makan makanan tambahan yang dijamin selamat untuk kesihatan jantung.

Dalam rantaian produk Shaklee, ada banyaaaaakkkkk vitamin yang dicadangkan untuk Pesakit Jantung. Antaranya, Omega Guard, Vivix dan CoQ-Trol Plus. Semuanya boleh diambil, tetapi seperti biasalah kan, sebarang perbelanjaan kita, mestilah mengikut peribahasa 'mengukur baju di badan sendiri'.... 😊😊 Harga setiap satu berbeza-beza....

Tapi kali ni makBreeKael nak ceritakan pasal kelebihan CoQ-Trol Plus dalam membantu para pesakit jantung.

Kecil-kecil cili api, walaupun kecil, dia punya penangaaaann......... UUMMPPHHH!


Jantung kita mengepam kira-kira 2,000 gelen darah seluruh badan setiap hari. Sebagai otot yang bekerja paling keras di dalam badan kita dan pusat kawalan utama sistem peredaran darah, jantung memerlukan sejumlah besar tenaga untuk berfungsi betul.
Tenaga itu disediakan dengan bantuan nutrien dipanggil coenzyme Q10 (CoQ10), ia juga berperanan dalam menyokong kesihatan saluran darah. CoQ10 dihasilkan secara semulajadi oleh badan dan terdapat dalam semua sel.
Namun begitu, jumlah CoQ10 yang ada dalam badan kita boleh menurun dengan cepat disebabkan oleh diet tidak sihat, penuaan, dan pendedahan harian kepada radikal bebas. Secara mudahnya, bila jumlahnya makin menurun, maka badan seseorang itu akan lebih terdedah dengan serangan pelbagai penyakit termasuklah SAKIT JANTUNG.

JANGAN TAK TAHU..... Pengambilan sesetengah jenis ubat pun boleh mengurangkan tahap CoQ10 dalam darah.... Sebagai contoh yang diketahui adalah Ubat Statin. Statin adalah ubat untuk kolesterol, bukan sahaja turunkan paras LDL (kolestrol jahat), tapi turut mempunyai kesan sampingan iaitu menghalang tubuh mengeluarkan CoQ10 secara semulajadi.

Jadi, tunggu apa lagi, jom kita sama-sama pastikan tahap CoQ10 yang mencukupi dalam darah kita dengan mengamalkan makan CoQ-Trol Plus Shaklee hari-hari...

#sayangjantung


0 comments:

Post a Comment