Thursday 16 November 2017

Vitamin Untuk Ibu Hamil atau Mengandung

Image result for ibu mengandung
Tahniah!!!! Mengandung dah..... Mesti rasa tersangatlah happy kan? 
Mesti rasa tak sabar sangat nak tatap n nak cuddle baby tu kan...
Mesti tak sabar nak cium-cium bau baby tu kan, especially tang ubun-ubun tu..... Huuuuu mmg best betol... (eh, sambil menaip ni pun dok terbayang-bayang n terhidu-hidu bau ubun-ubun baby)


Tapiiiiii.... ada sesetengah daripada kita, mengalami loya dan muntah-muntah yang kronik pada trimester pertama. Terdapat kes-kes yang mak sampai lembik sangat-sangat sehinggakan ada yang terpaksa dimasukkan ke wad untuk drip! 
Masa tu, mesti wujud perasaan, tobaaatttt taknak ngandung dah lepas ni! 
*<winkwink>


Tau tak ada vitamin yang insyaa Allah dapat membantu korang mengatasi perasaan loya dan mual tu.? Bukan ubat tau... Sebab time mengandungkan mana boleh ambil ubat sembarangan.... Nanti effect pulak kat baby dalam perut tu.... Oleh itu, Vitamin atau nama lainnya Makanan Tambahan adalah selamat untuk dimakan oleh ibu mengandung...
⇒PEPPERMINT-GINGER PLUS⇐
Image result for peppermint ginger plus shaklee
Merupakan kombinasi 4 herba dari Barat dan Timur, dan dihasilkan di bawah prosedur standard dengan melalui penggunaan teknologi sains yang terkini.
Secara klinikal, sangat-sangat membantu dalam merawat atau mencegah masalah loya, gastrik, mabuk laut, sendawa dan penghadaman.


@@@@@@@@@@@@@@@@@@


OK, tadi dah cerita pasal supplement apa untuk korang yang ada masalah mual atau loya. Sekarang ni makBreeKael nak fokus kepada apa yang Shaklee boleh bantu untuk Mak dan Baby sepanjang tempoh kehamilan korang ni...

Jangan ambil mudah tau. Sebenarnya anak kita ni kita dah start kena jaga sejak dia dalam perut lagi. Siapa yang taknak anak yang sihat dan cukup sifat kan...? Semua orang nak.... Jadinya, mak-mak memang kena bekalkan nutrisi yang cukup untuk anak dan apatah untuk kesihatan mak sendiri agar dapat melalui fasa mengandung dengan tenang dan sihat. 
(Impian setiap wanita tu rasanya.....)




Image result for b complex shaklee
1. Vitamin B-Complex

Ianya lengkap kesemua 8 Vitamin B - B1, B2, B3, B5, B6, B12, asid folik dan biotin. Asid folik sangat penting untuk pembinaan tulang dan bagi mengelakkan kecacatan kepada janin, mengurangkan risiko kecacatan saraf pada bayi khususnya 'spina bifida'



Image result for vitalea
2. Vitalea

Merupakan multivitamin dan mengandungi zat besi yang penting untuk pembinaan darah dan pembesaran janin. Membantu menstabilkan bacaan HB  (sel darah merah) ibu yang mengandung.



Image result for Ostematrix
3. Ostematrix

Merupakan vitamin Kalsium daripada Shaklee. Kalsium-Magnesium tersangatlah penting untuk pembinaan sel, pertumbuhan gigi dan pembentukan tulang bayi. 
Ia juga dapat membebaskan mak daripada masalah kejang / cramp, sakit gigi, sembelit, sakit pinggang (antara masalah yang dialami oleh mak-mak yang sedang mengandung).
Daaaan, korang yang tak lalu nak telan susu di kala waktu mengandung ni, dah jatuh kategori wajib dah makan Ostematrix ni. Kalau tak macammana baby nak dapatkan keperluan kalsium yang secukupnya... 

Image result for Ostematrix







Image result for vitamin c shaklee
4. Sustained Release Vita-C Plus / Vitamin C

Meningkatkan sistem imun mak yang sedang mengandung. Elak dari mudah dijangkiti demam / selsema. Sebab bila dah kena demam / selsema, ubat-ubatan tak boleh diambil dengan sewenang-wenangnya, termasuklah si glamer yang bernama Panadol atau Paracetemol (PCM) tu... 
Kalau dulu masa tak mengandung, asal demam/pening kepala mesti nak cari PCM tu kan. Tapi AWASSSS! Jangan praktikkannya masa dok mengandung ni ya...



Image result for esp shaklee
5. ESP (Energy Soy Protein)

ESP ni merupakan sumber protein terbaik di alam semesta ni. <*winkwink>
Selain daripada point-point di atas, ingin MakBreeKael kongsikan bahawa protein membantu pertumbuhan plasenta, uterus dan penghasilan susu. 
ESP juga membantu membekalkan asid amino yang bertindak membentuk otot dan organ bayi.
Overrrr tak kalau MakBreeKael kata ESP ni item wajib lah kalau korang memang berhajat nak berjinak-jinak dengan Set Hamil Shaklee ni. <*winkwink>
Selain daripada tu, ESP ni pun menguatkan rahim tauuu....



Image result for omegaguard shaklee
6. Omega Guard 
(diambil pada Trimester kedua & ketiga)

Ini adalah minyak ikan. Tapi minyak ikan yang paling terbaik yang ada dalam pasaran. Ia membantu tumbesaran dan perkembangan otak janin, selain daripada membantu perkembangan memori janin. 
DHA yang terkandung dalam Omega Guard merupakan nutrien utama untuk otak, sistem saraf dan retina janin. 
Khasiat untuk mak pulak, ia dapat mengawal tahap kolestrol jahat dalam badan. Juga membantu mak mengawal berat badan berlebihan secara semulajadi.


@@@@@@@@@@@@@@@@@@


Semoga bermanfaat dan dapat membantu korang untuk membuat keputusan yang bijak.... <*winkwink>

Untuk mendapatkan Set Lengkap Kehamilan Shaklee dengan cara paling mudah terus klik link yang diberikan ni.....



+Balqisy Baklee a.k.a MakBreeKael012.654.4373


atau jom terus klik utk kita wassap-wassap.....




0 comments:

Post a Comment