Wednesday 8 November 2017

Supplement Untuk Kulit Berjerawat, Berjeragat, Tona Tak Sekata

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semuanya....

Jom kita cuba renungkan... 


  • Bila remaja datangnya masalah jerawat
  • Bila dah makin matang, kalau salah produk, salah cuaca persekitaran, mulalah terjadi tona tak sekata atau kulit menjadi berbelak-belak
  • Bila dah makin berusia lebih matang atau menjangkau lewat 30an dan 40an, datang pula masalah jeragat
  • Ada pula yang mengalami keadaan kulit yang terlampau kering dan naik tompok-tompk hitam bila bakal / telah menempuh alam menopause.

Jadi jika diamati, setiap lapisan umur pasti ada masalah kulitnya. Cuma jenis masalah je yang berbeza-beza. Tapi perasan tak, yang saya listkan tadi khusus untuk masalah kulit di wajah. Walhal masalah kulit ni sebenarnya merangkumi satu badan sebenarnya, kerana KULIT MERUPAKAN ORGAN TERLUAS DI LUAR TUBUH BADAN MANUSIA. Secara adilnya, kita mestilah nak kulit yang cantik pada keseluruhannya, dan bukan hanya tertumpu hanya di muka semata-mata.. 

Di bawah ni ingin saya kongsikan beberapa gambar permasalahan kulit di anggota badan yang lain.


Image result for masalah kulit badan                      Image result for masalah kulit badan

Image result for masalah kulit badan                 Image result for masalah kulit badan

Antara masalah kulit yang dihidapi. Takkan nak tumpukan di wajah je ala-ala flawless, tapi di bahagian anggota badan yang lain, bermasalah.... 


PENYEBAB MUNCULNYA MASALAH KULIT

Masalah kulit sebenarnya hal yang sangat mudah datang di badan kita, kerana kulit adalah organ manusia yang berada di luar tubuh dan boleh dihinggapi dengan pelbagai bentuk macam penyakit. Seperti Penyakit Kulit, sebenarnya apa penyebabnya boleh menyerang ke kulit? Apakah cara kita kurang sihat? Atau memang kulit kita mudah dirayapi penyakit? 

Penyakit kulit boleh disebabkan oleh bakteria, alergi, virus ataupun daya tahan tubuh yang lemah.



SUPPLEMENT SHAKLEE YANG DAPAT MEMBANTU MASALAH KULIT?

No automatic alt text available.
No automatic alt text available.
Vitamin E - melindungi sel-sel dalam tubuh dari kerosakan yang disebabkan oleh radikal bebas dan bertindak sebagai agent penghilang parut

Vitamin C - memperbaiki jaringan sel kulit. Menggalakkan pertumbuhan sel kulit yg baru.

B Complex - menstabilkan hormon di dalam badan. Mengawal stress. Kajian menunjukkan stress juga menjadi penyebab kepada kemudaratan kulit.

ESP - sumber protein terbaik untuk pertumbuhan sel kulit yg baru. ESP Tidak diubasuai genetiknya. Bermakna khasiatnya terjamin jika dibandingkan dgn produk soya yang lain. ESP juga mampu bertindak utk memudarkan parut yg ada.


So tunggu apa lagi... Jangan biarkan masalah kulit mengganggu hidup anda. Contact je saya bila-bila masa utk sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee..


+Balqisy Baklee a.k.a MakBreeKael
012.654.4373

0 comments:

Post a Comment