Tuesday 14 November 2017

Omega Guard Shaklee, Minyak Ikan Terbaik.

Merujuk kepada akhbar Sinar Harian keluaran 2 Julai 2017, Asid lemak Omega-3 mula menarik minat saintis sejak beberapa dekad lalu kerana pemerhatian mereka mendapati masyarakat Inuit atau Eskimo mempunyai kadar penyakit jantung yang amat rendah berbanding dengan masyarakat Eropah dan Amerika.

Ini kerana pemakanan mereka adalah kaya dengan asid lemak Omega-3 iaitu daripada ikan dan makanan laut yang lain, walaupun mereka amat kurang memakan sayur-sayuran. 

Produk Shaklee yang berasaskan minyak ikan diberi nama Omega Guard, dan ia merupakan Minyak Ikan yang Terbaik Di Dunia.


Related image


Shaklee Omega Guard diekstrak dari ikan laut air sejuk (sardin, mackerel, herring, anchovies) dari perairan negara Jepun. Ia bukan dari hati minyak ikan. Omega Guard adalah 3 kali lebih tumpat dari ketumpatan hati minyak ikan. Berbanding dengan produk omega di pasaran, Omega Guard merupakan minyak ikan paling tulen di dunia yang mengandungi rangkaian spektrum penuh 7 jenis asid lemak Omega 3 semulajadi termasuk EPA, DHA, ALA dan banyak lagi. Satu sajian Omega guard dapat membekalkan 905mg asid-lemak omega-3 EPA dan HDA.

Kebanyakan pengusaha kilang menggunakan kaedah penyulingan tekanan tinggi untuk mengekstrak minyak ikan, akan tetapi kaedah ini bukan hanya akan memusnahkan sesetengah nutrien, malah tidak boleh menapis kandungan logam yang membahayakan kesihatan. 

Shaklee menggunakan kaedah ultratulen bergred farmaseutikal teknologi terkini untuk menghasilkan Omega Guard. Ia dihasilkan melalui suatu proses penyulingan proprietari tiga molekul untuk mengekstrak asid lemak Omega-3 yang paling tulen dan paling semulajadi sementara menyingkirkan bahan berbahaya seperti plumbum, merkuri, arsenik, kadmium, dioksin, dan PCB (polycholorinated biphenyl - merupakan bahan kimia industri yang sangat toksik)


Image result for proses omega guard


#sumber info daripada Buku Panduan Nutrisi Shaklee



MANFAAT OMEGA GUARD SHAKLEE

Omega-3 merupakan asid lemak yang penting yang tak dapat dihasilkan oleh badan kita. Oleh itu, kita perlu mengambilnya dari sumber makanan. Tau tak Omega-3 dari asas tumbuhan tidak boleh ditukarkan kepada EPA dan DHA secara berkesan oleh badan. Ia juga boleh mengimbangi perubahan dalam kepekatan hormon wanita yang menyebabkan PMS, bagi kulit licin dan kemerah-merahan.

Mencegan penyakit saluran darah dan strok! DHA dan EPA boleh menentang thrombosis, tekanan darah tinggi yang lebih rendah dan kepekatan darah, melincirkan saluran darah, dan peredaran darah yang lancar. Oleh sebab itu, ia efektif untuk membantu mengekalkan tekanan darah normal dan ketegangan di leher atau sakit kepala. Ia juga merendahkan kolestrol, menghindar pembekuan darah di dalam badan, membantu mengekalkan tahap kesihatan trigliserida dan kolestrol LDL (kolestrol jahat), mengawal masalah obesiti, serta membantu mengurangkan risiko penyakit jantung.

Membantu tumbesaran dan perkembangan otak janin dan membantu perkembangan memori. DHA adalah nutrien utama untuk otak, sistem saraf dan retina. Ia penting terutamanya pada 3 bulan terakhir perkembangan otak janin semasa di dalam kandungan.

Meningkatkan sistem imun dan menyihatkan paru-paru. Ia mampu mengawal sistem imun seperti memperbaiki alahan kulit, psoriasis, bronchitis, penyakit lelah, hepatitis dan penyakit buah pinggang.

Menentang kanser. Kajian telah menunjukkan bahawa Omega-3 boleh mencegah kanser paru-paru, payudara, prostat dan kolon. Ia juga boleh merangsang kesihatan hati selepas pembedahan dan membantu pankreas pesakit kanser untuk berfungsi dengan lebih efektif.

Memelihara fungsi-fungsi sendi (arthritis) . Paras asid lemak Omega-3 larut dalam tisu rawan. Ia mencegah arthritis, memelihara fungsi-fungsi sendi dan gout dengan efektif.

Mencegah Insomnia dan membantu mengurangkan tekanan. Kajian telah membuktikan bahawa EPA dan DHA mempunyai keupayaan untuk menstabilkan emosi dan membantu dalam perkembangan kesihatan mental, termasuk kemurungan, tekananan, kebimbangan (anxiety), insomnia, autism, kanak-kanak hiperaktif dan penyakit schizophrenia.


Haaaaaaaaaa banyakkan manfaat si Omega Guard ni... Memang tak rugi untuk dimakan hari-hari...


No automatic alt text available.



Rasa-rasanya setelah berceloteh panjang lebar pasal kebaikan dan kelainan Omega Guard Shaklee ni, MakBreeKael nak kongsi lah beberapa testimonial tentangnya....


Testimonial #1
Image may contain: 1 person


Testimonial #2
Image may contain: text


Testimonial #3
Image may contain: text


Testimonial #4
Image may contain: 1 person


OK, lastly, nak share sesuatu yang I ambil dari website SHAKLEE sendiri....

No automatic alt text available.


Semoga entry MakBreeKael kali ni memberi manfaat kepada korang yang membacanya... Tq for your time to visit my blog....



+Balqisy Baklee a.k.a MakBreeKael
012.654.4373

0 comments:

Post a Comment