Monday 25 May 2015

Produk Terbaik Untuk Kekal Cergas Sepanjang Hari

Assalamualaikum wbt...

 Nak tau x yg mana 1 produk keluaran Shaklee yg menjadi favourite saya? Semestinya ESP!! Nama penuhnya Energising Soy Protein...


ESP ni nak habaq mai, memang ENERGY BOOSTER tak hengaaaatttt punya... Meh nak citer sikit pengalaman terbaru....

Hari Jumaat lepas (22 Mei 2015)saya dh plan nak balik umah makbapak kat Taiping sbb esoknya sy nak masuk Jogathon d Hari Karnival Jelajah Sihat anjuran Jab. Kesihatan Neg. Perak. Saya mntak kebenaran bos nak amek half day, ye la, esok nya pagi2 dh mula acaranya. Pkl brp plak nk bertolak dari Ipoh....

Balik umah tghari hari Jumaat tu bermulalah episod lipat kain dgn pantasnya... BTW stok kain yg nk kena lipat tu seminggu punya basuhan.Setel hal kain, sy siap beg baju anak2 n saya sekali la... siap itu siap ini, simpan brg dlm kete. Sambil2 tu siap umah bagi berjenis sikit la sbb dh nak tinggal inche suami kan.... Dah dia bg kebenaran blk kampung saya kena la amek hati dia jugak.... Just my way to thank him....
Then amek anak kat umah bbsitter then terus shoot balik Taiping dlm hujan lebat.... Sampai Taiping dh dkt Maghrib.

Esok pagi pkl 5.30 dh bangun... Pkl 7.45 dah ada kat Padang Esplanade Taiping... Then berjogathon sejauh 6km... Takdela menang, tapi Alhamdulillah dpt abiskan gak larian n jalanan n dpt la nombor 13 daripada 30lebih peserta dari kategori wanita senior.... Kira ok la tu utk sy ni yg dh berumur 35thn n beranak 2 ni...  Ahax!

Petang Sabtu tu bawak anak bongsu n anak sedara ke Aeon Taiping... Jalan2 sedor2 udah pukol 9.... Blk le rumah... Dh sampai umah, anak sulung marah kenapa x kejut dia bawak dia jln p Aeon tadi... Nak pujuk punya pasai, bawak dia p kaler Batik Lukis kat Bazaar Cross Street Taiping.. Tup2 dh dkt pkl 11.45pm...

Dasat x..? N lepas je jogathon tu sy x tido2 pun lagi... Sampai bapak saya pun ada tegur, "Kiranya Qisy ni dasatla... dari pagi non-stop ni..." Saya senyum je la... Then bapak sendiri cakap, "ESP, ESP....."
Hahahaha, bapak tau la sbb bapak pun sendiri minum ESP....

Kalo ikutkan pjg lagi sy leh potpet potpet pasal ESP s energy booster. Tapi takut miker la boring... eh tapi nk tmbah ckit lagi lah... Esoknya 24.5.2015, sy buat makan2 utk bday anak bongsu saya n saya masak 1 simple dish.Then ptg Ahad tu jgk saya drive 3 beranak balik ke Ipoh... Kalo x minum ESP hari2 xtau le ada kudrat mcm tu ke idak..... :-)

Miker tunggu apa lagi? Kalo mmg u r leading a hectic lifestyle, bebawakla minum ESP...Surely xkan menyesal, in syaa Allah.....























0 comments:

Post a Comment